lördag 14 september 2013

Maaaaat i mitt hjärta

  Igår kväll var vi som sagt på gym, eller det blev bara jag och Maike som åkte dit. Vi tränade verkligen hårt i två timmar. Skulle ha kunnat stanna längre men mina muskler började nog ge upp. Gymmet var riktigt bra, hade allt man behöver. Stort och billigt var det också, 35€ för en månad, så vi köpte varsitt månadskort. Visst, folk såg lite snett på oss, tror inte att flickor brukar gå på gym här? Vi var de ända flickorna. bland ca. 30 personer och han som jobbade på gymet kollade hela tiden på vad vi gjorde och hjälpte oss då det behövdes. Riktigt snäll var han och han skulle kolla upp någon bra massör åt mig tills måndag. I alla fall ska gå tre gånger i veckan tills jag får något ordentligt träningsschema som jag ska följa. Gillar verkligen att träna här, trots värmen! 

  Idag gjorde vi inte något alls på hela morgonen, men vi steg upp "redan" vid tio. Efter maten som bestod av lax och potatis (åååh jag var i himlen, älskar lax!!) så gick jag och Maike till vår favoritbutik -Mercadona. Nej vi shoppar vi inte kläder, här är det mat som gäller.. Vi kommer bli så feta, hahah! Sedan satt vi och åt/sov/skrattade. Eat, sleep, laugh, repeat" är vårt nya motto. Stämmer in ganska bra. 





  Nu ikväll har vi gått runt i staden här i södra San Fernando. Var tvungen att köpa ett iPad skydd för mina värdföräldrar tyckte att jag borde det. Köpte även en kalender och lite annat inför skolatarten. Då vi kom hem åt vi igen och nu sitter vi och ser på teve och försöker vara lite sociala. Alla i rummet sitter dock med en dator eller iPad i famnen, haha. 

Kramar, Ellen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar