torsdag 12 september 2013

De senaste dagarna

  Har fått några klagomål på att jag bloggar för lite, men jag har faktist försökt. Hade två inlägg i utkastet. Internet i Spanien och Finland är nog tyvärr inget att jämföra.. Ibland fungerar det perfekt och ibland inte alls.

  Har haft några riktigt bra dagar nu. En kväll var vi i Cadiz med några andra utbytesstudenter. Vi hade otroligt kul fastän det var första gången vi träffade dem. Lite sightseeing och shopping i den otroligt vackra  staden (skojar inte, har alldrig varit i en sådan fin stad) och en massa skratt på Burger King.




I förrgår åkte jag och Maike till stranden här i San Fernando. Så otroligt fint där också! O luften var det över 30 grader och fullsol och vattnet var också väldigt varmt. Var mer i vattnet än uppe på stranden, haha.




  På kvällen skulle jag precis skypa med familjen men så kom min värdbror och sa att vi skulle till grannens på kvällsmat. Vi åt fransk tortilla (stekt ägg med ost i mitten), bläckfisk, kyckling i riktigt söt sås och arroz col leche som är en väldigt känd dessert, typ som risgrynsgröt fast vääääääldigt söt. Då jag sade att vi saltar risgrynsgröten i Finland trodde de inte på mig,haha. Här använder de hellre socker än salt till allt. Och ni skulle ha hört diskussionerna; tio personer o ett rum som alla skulle överrösta varandra på samma gång. Till slut kunde jag inte hålla mig och började gapskratta! 

  Sedan skulle vi se en film men så bjöd vår värdbrors bästis mamma dit oss över natten, så vi fick börja pracka med att läsa alla regler vi har (ni skulle ha sett vår värdbrors miner då han läste dem, vissa är smått löjliga), ringde till vår koordinatir som sade att det var okej. Så vi åkte till Chiklana där vi spelade cod typ halva natten, haha, fina ord vi får lära oss, camera de muerte och så vidare.. Nästa dag åt vi morgonmål och satt inne och inte gjorde nånting fastän det igen var strålande sol och över 30 grader, som vanligt. Förstår inte hur jag ska kunna sitta i skolan i den här värmen.. Fast spanjorerna tycker inte att det är så värst varmt. Såg en kvinna som gick runt i jacka igår till och med!? 

  På kvällen var vi bara en sväng till närmaste Mercadona för att köpa lite nödvändigheter. Börjar verkligen förstå att det här med att utbytesstudenter går upp i vikt inte bara är en myt.. Jag var så snål på allt jag såg!! 

  Nu ska vi äta och sedan åka med buss till stranden i Cadiz. Adios!



1 kommentar: