måndag 26 augusti 2013

Sista helgen med vännerna

  Hjälp, vad tiden går snabbt. Idag är det tio dagar tills jag sitter på flyget ner mot huvudstaden och vidare mot mitt nya hem och varmare breddgrader. Så spännande, så jobbigt, så nervöst och så attans roligt ändå!

  I helg har jag passat på att vara med mina vänner. Det var sista helgen med dem, eftersom jag åker på husvagnssemester med familjen till Kalajoki över veneziansk.

  På fredagen var jag, Emma, Heidi, Julia, Amanda och Matilda vid Emmas villa och grillade, spelade kort och badminton, badade bastu och tog till och med ett dopp. Haha, lite olikt mig.. Varmt vatten var det! Senare kom Joel och några av hans vänner dit. Jag och Joel for hem till mitt vid halv ett tiden för att vi skulle hinna sova några timmar.

  På lördagsmorgonen steg vi upp tidigt. Matilda och hennes pojkvän Heikki stod med bilen på gården redan lite över sex. Vi åt morgonmål och sedan startade vi vår bilfärd till Haparanda. Mat vid IKEA, shopping på Rajalla, gick runt i dom större butikerna och åt mat på Big Smile (ät inte där om ni inte äter sallad!!). Blev bara lite shopping för min del eftersom jag råkade köpa GANT-tröjan jag har varit helt galen i hela sommaren, hehe. Börsen gråter men jag är i alla fall glad. En riktigt bra resa hade vi, lite smått galna och barnsliga var vi väl emellanåt, haha!

  Då vi kom hem ca. tio på kvällen var jag en stund med Julia x2, Pauliina och Lotta. Sedan sov Pauliina här. Igår var jag till vår husvagn i Fäboda och åt och for sedan hem till Joel och sov där. 

  Kom hem klockan åtta i morse, var på akupunktur och massage hos min faster, gick en massa ärenden och shoppade lite nödvändigheter. Nu är jag utlåst (...), men så snabbt jag slipper in ska jag städa, tvätta kläder, packa klart och väga mina väskor. Full rulle som ni ser.. Tur att jag valde att inte gå första perioden i skolan!!

  Har äntligen sprungit klart till tandläkaren/pappa för i år. Äntligen har han gjort en tandblekningsskena åt mig (tack pappa)! I nästa år väntas större ingrepp.. Först "tågräls" och sedan ska han operera in ett inplantat (en såndär fake-tand) i käften på mej.. Saknar alla visdomständer (muahaha) plus två andra. Intressant, jag vet!

Puss och kram, Ellen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar