tisdag 20 augusti 2013

Min idrottsskada

  Efter snart tre månder nästan utan träning p.g.a. mitt brustna baklår har jag bestämt mig för att komma i form igen. Ska bara äta riktigt nyttig mat nu och försöka träna så gott det går. Att träna låret kan jag nog glömma, eftersom det ännu inte är alls bra och har bara blivit värre då jag har försökt. Känner lätt smärta ca. tio centimeter under skadan nästan vad jag än gör. Det börjar bli otroligt irriterande och jag vill börja träna hårt och tävla nu igen. Känns som att jag bara har motgångar hela tiden. Ihelg ska alla andra på Finska Mästerskapen och jag har inte en endaste liten chans att delta. 

  Hur som helst, min farbror är naprapat och har en specialklinik i Oslo tillsammans med en läkare och en fysioterapeut. De jobbar med precis den här typen av skador. Han ringde i lördags och sade att jag gärna får komma dit så får han med ultraljud kolla upp eventuell vätskebildning som antagligen är orsaken till att benet ännu inte läkt. Finns där vätska så ska det tömmas ut (aj!) och då måste det följas med i några dagar. Är så förvirrad och vet inte riktigt hur jag ska göra. Alla säger olika saker, har t.ex. fått höra att läkningstiden tar allt från två veckor till fyra månader. Väldigt stor skillnad som ni ser.

  Jag vill inget hellre än att benet blir bra just nu och fastän jag åker iväg till Spanien om drygt två veckor så är det här något jag känner att jag verkligen vill göra. Dessutom får jag ju hälsa på mina kusiner på samma gång, har inte sett dem på länge! Men vi får se hur det blir, saken diskuteras fortfarande här hemma.

  Ville bara skriva inlägget för att det är många som frågar och jag får gång på gång förklara hur det är. Så här fick ni en ordentlig förklaring! 

Kramar, Ellen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar