måndag 28 oktober 2013

Mera utbytesstudenteeer!

  Fick för någon vecka sedan veta att det finns flera utbytesstudenter här i San Fernando och Cádiz. Försökte få tag i dem men det var lite svårt, tills Sabrina och Anne dagen efter vi hittat dem på facebook råkade träffa dem på ett café i Cádiz. Anyway, igår bestämde jag, en svensk kille, två norskar och Anne att vi skulle träffas, så Anne och norskarna kom med tåget hit till San Fernando. Jag och den svenska killen, Lukas, bor ca. 200m från varandra men har konstigt nog aldrig setts, dessutom går vi på samma gym, haha! Konstigt också att inte våra koordinatorer (?) inte har haft kontakt. Mötte honom plötsligt påväg till tågstationen igår innan vi mötte de andra.

  Det var riktigt kul att träffa dem! Vi gick först till Mc'Donalds (nej, jag åt inget för jag är pank), sedan vidare till Calle Real och satt och pratade. Kul att bara vara skandinavier en gång också, finns så mycket att jämföra och prata om. Äntligen fick jag också prata svenska. Det är rätt svårt att växla fram och tillbaks från engelska till svenska och sedan till spanska, plus att jag har svårt för att prata finlandssvenska med svenskar, haha. Jag har åtta månader på mig att vänja mig vid det, så nog går det till slut! 

  Alla var inte med igår, men vi kanske ska och bowla ihelg med de andra också. Har ju fyra dagars helg p.g.a. fiesta. Kalendern är typ fullproppad med dem, gotta love this country!




Har tyvärr inte fler bilder från kvällen, så dessa tre får duga! Heehehheh

Kramar, Ellen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar