söndag 17 mars 2013

Photoshoot


  Det har varit sååå skönt väder ihelg, nästan så man tror att det håller på bli vår här! Åt till och med morgonmål ute idag. Hoppas på att bli lite brun, hehe. 

  Var ute och fotade med Julia och Pauliina igår i solen. Behöver lite bilder att skicka med brevet till värdfamiljen/ familjerna. Vet egentligen inte hur många familjer de skickar det till, utan bara att jag ska passa in så bra som möjligt i familjen, och att det är de som väljer mig. Det känns ganska nervöst, tänk om ingen vill ha dit mig? Får sådana små panikattacker ibland. Trots allt så är ju det värsta som kan hända att jag stannar i Finland. Usch, vill inte ens tänka tanken.. Nejtack till -20 grader, jag har fått nog av kylan.

  Det hela känns så verkligt nu då jag har lämnat in ansökan om ledighet och fått den bekräftad. Även att jag har startat bloggen gör att det känns lite närmare. Oroar mig för en massa saker just nu, t.ex. att jag kommer missa flyg och tåg, inte förstå ett ord vad någon säger och få hemlängtan. Har egentligen aldrig haft riktigt hemlängtan, så det ska nog inte bli ett problem. Spanskan funkar väl efter ett tag. En hel del övning på att resa själv får jag då jag åker till Portugal med Mia på träningsläger om ungefär en månad, plus en eventuell trip till Oslo för att hälsa på kusinerna.

 Som ni ser var Pauliina och Julia inte på särskilt seriöst fotohumör, så skrattande och fina grimasbilder blev det en hel del av!


Lite olika färg på bilderna eftersom den/de mittersta av mig är tagen med Pauliinas iPhone, medan den första på mig och den på Pauliina och Julia är tagen med Julias systemkamera.




Kramar, Ellen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar