tisdag 19 mars 2013

No comprendo

  
  Bilderna till 'bildalbumet' är framkallade, brevet till värdfamiljen ska bara skrivas om lite och nu sitter jag och fyller i de sista pappren. Ett 'prov' med helt omöjlig grammatik på spanska, och en massa annat som jag inte ens kan på svenska. Förstår inte hur de kan ha så höga krav för att man ska komma dit och lära sig språket? Över hälflen är garanterat fel. Men vad kan de göra, jag har fått en plats och de första summorna är redan betalda. Tror nog inte att jag är den enda som inte förstår allt. 

  Ingenting har riktigt varit på min sida idag. Föll med cykeln och skadade tummen så den blev sjuk och uppsvullen, vilket betyder ingen skivstånsträning på gymmet. Det skulle verkligen behövas, SFI-läger först i Kuortane och sedan Portugal närmar sig med stora steg. Tagga!


Åh, vad jag vill ha sommar nu!

Kramar, Ellen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar