tisdag 17 december 2013

Svar på de sista frågorna

  Någon hade frågat om vilka produkter jag använder och hur jag sminkar mig och så vidare. Känns inte som att de hör till min blogg eftersom jag mer skriver om Spanien och så vidare, men visst kan jag svara på frågorna!


~SKÖNHET~

Vad använder du för smink till vardags? 

  Till vardags använder jag bara lite foundation där det behövs, solpuder och ibland fixar jag ögonbrynen och läpparna. Om jag har tid någon naturlig ögonskugga och så lite mascara förståss. Har ganska bra hy och har sällan finnar så jag behöver inte göra så mycket. På helgerna använder jag oftast mer och skuggar och så vidare. Är väldigt intresserad av smink och börjar bli ganska bra på det (enligt mig själv). Använder väldigt naturliga färger. Har lärt mig genom att kolla Carli Bybels make-up tutorials på YouTube. Riktigt roligt att se och sedan försöka själv! Vet inte hur jag länkar via iPhonen, men det är värt att kolla in om ni inte redan gjort det.


Vad använder du för produkter? 

Parfymer och hudkrämer:


  Har sedan den kom ut alltid älskat Cherry In The Air från Escada. Min förra tog slut men hittade den på ett erbjudande tillsammans med hudkrämen på El Corte Inglés, så jag köpte den. Chance (Eau Tendre) från Chanel köpte jag förra sommaren och har använt den myycket sparsamt. Älskar den! På bilden ser ni ännu en bodymist från Clarie's som doftar som Chupa Chups och en hudkräm från Mercadona (matbutiken här) som doftar som passionsfrukt. Mmm jag älskar dofter, haha. Min favoritdoft just nu är Roses från Chloé. Fick ett litet prov av den och den är såå fräsch, men min ekonomi just nu tillåter nog tyvärr inte ett köp... 


Hårprodukter:


  För håret använder jag, förutom shampo och balsam från Schwarzkopf (de svarta flaskorna, orkar inte kolla vad de heter) endast dessa tre produkter; värmeskydd, olja för hårtopparna och "leave in" balsam som även innehåller olja (och doftar såå gott).


Smink:


Foundation från Mary Kay (inte väldigt bra) och Lena Bacardi, inte särskilt kännt märke, men den är oljefri och hålls och känns riktigt bra i ansiktet. Dessutom rätt billig här i Spanien, köpte den på El Corte Inglés. Solpuder från Rimmel (använder det som ett vanligt puder eftersom min hy är ganska mörk). Mörkare solpuder och rouge från Maybelline som jag köpte för evigheter sedan men började använda i somras, bästa pudret i världen och den är snart slut, buhuu. Borstarna beställde jag på Ebay och de fungerar bra. Den lilla använder jag för foundation och den stora för puder. Den platta "solfjäderborsten" för att borsta bort klott. 


Min favoritskugga är från Wet n' Wild (den med tre olika), billig och bra är den, hålls dock inte på särskilt länge utan primer. Den större paletten är från Clarie's och är inte den bästa och jag använder ofta färgerna för att skugga och highlighta. Den lilla från Lumene är bra eftersom den är matt och glittrar inte alls, ser alltså väldigt naturlig ut. Den lilla burken är ett guldigt pigment jag beställde från Ebay tillsammans med flera andra olika pigment i olika färger, de är sååå söta men jag är inte så bra på det här med färgade skuggor. Ebay är väldigt billigt och bra tycker jag. Vill inte satsa så mycket pengar på smink, känns onödigt då det går att få det riktigt bra med billiga produkter också! Eyeshadow-primern är från Lumene och är väldigt bra att ha och får ögonskuggan att hållas på hela dagen. De vita borstarna är från Ebay och de svarta från H&M, tror jag. Använder dem lite hur jag vill bara, så onödigt att komplicera saker.


Mascaran från Artdeco köpte jag på taxfree påväg hit till Spanien, billig och bra! Tror även att kosmetologlinjen i Jakobstad använder Artdeco (?). Den andra Sensai 38 från Kanebo är slut nu, men satte hit den för att jag gillar den. Mamma köper alltid den år mig på Stockmann då hon är i Helsingfors. Den är bra eftersom den inte smetas ut och man tvättar bort den med 38 grader varmt vatten. Dock är borsten väldigt liten, men den är bra om man bara vill ha riktigt lite smink. Den svarta kajalen är från Artdeco, inte den bästa men den duger. De två lite gråare från Lumene avnämder jag till ögonbrynen och den röda för mina läppar. Fransarna böjer jag alltid två gånger, en invid roten och arn på mitten före jag lägger på min marscara. 


Lockar/plattar du ditt hår? Du har så fint!

  Tack så mycket! Före jag klippte mitt hår (då håret nådde ända ner till rumpan) lockade jag det väldigt ofta. Nu när det är dubbellt kortare och rakt avklippt är det svårt att få fina lockar, så jag plattar det ofta istället. Har den dåliga vanan att duscha sent på kvällen och somna med blött hår, och det betyder ju att jag ser ut som ett troll då jag vaknar igen. 

  Ångrar nog lite att jag klippte bort mitt långa hår.. Nu kan jag knappt göra frisyrer eller locka det mer, men det är ju i alla fall friskare och mer lättskött. Igår färgade jag håret lite mörkare, rödare och jämnare, ganska nöjd faktist! Färgade med Maike här hemma den här gången, det var hemskt att färga vid frissan. De tvättade ur färgen en typ en timme för sent och det sved något fruktansvärt. Dessutom föll en massa hår efteråt så mitt det är mycket tunnare nu. Återvänder nog aldrig dit igen.. 


  Kan svara lite snabbt på de andra frågorna nu då jag är på gång.. Även om det får bli väldigt kort.


  Kommer inte att säga mer om distansförhållanden och så vidare förutom att jag har inte ett distansförhållande just nu. Känns för privat och mina vänner och familj vet hur det är. Svårt att säga om det fungerar eller inte, det är ju så olika från person till person och hur länge man varit tillsammans och så vidare. Hoppas ni förstår.

  Vad det gäller träning så var jag ganska på gång i början och tränade mycket på gym och så vidare. Men nu den senaste tiden har jag varit konstant förkyld, sjuk, trött och har även haft foten stukad och dålig nu i snart två månader. Nu efter julen tar jag dock nya tag och om allt går som tänkt så börjar surfa och så ska jag äntligen börja springa med en förening igen. Ska verkligen försöka satsa på grundträningen nu och försöka hållas frisk, då borde motivationen komma och då går träningarna bra. Har ju så bra träningsmöjligheter nu! Mitt problem är bara att jag blir väldigt lätt sjuk och det känns som att jag bara har motgångar hela tiden, men jag får hoppas på det bästa. Baklåret borde ju hålla, men jag känner fortfarande av det, dock på mitten av muskeln och inte uppe vid fästet där rupturen var. Borde ju inte vara något fel där eftersom de varken hittade något på röntgen eller ultraljud? Ska se hur det håller och som sagt, hoppas på det bästa.


  Hoppas ni är nöjda med mina svar, även om det tar länge för mig att svara.. Men det får ni helt enkelt acceptera, jag har mycket att göra och lite tid och energi, haha.

Kramar, Ellen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar