fredag 7 juni 2013

Allt i ett

  Har inte bloggat på ett tag nu (igen). MYCKET har hänt på sista tiden. Var på Stefettkarnevalen och råkade sträcka mitt baklår riktigt ordentligt. Jag sprang ankarsträckan på 4x100 (final), men hann inte många meter före det brände till och slet i baklåret. De fick bära ut mig på en bår från stadion till första hjälpen där jag låg två timmar. Det gjorde helt fruktansvärt ont.. Vi hade ganska säker medaljchans på 4x100 och så fick laget jag skulle ha sprungit med brons på den svenska stafetten också. Känns riktigt surt fortfarande..

  Första veckan var jag tvungen att gå med kryckor, bandage och tejp hela tiden, men nu kan jag nästan gå normalt. Har varit hos naprapater och läkare så det räcker för resten av livet och ska ännu på MRI (magnetröntgen) i morgon. Snart får jag börja på med rehabiliteringen som kan ta upp till två månader. Snacka om förstörd tävlingssäsong.. Som tur har jag i alla fall något att göra då jag inte kan träna, för jag har börjat sommarjobba! Säljer jordgubbar och andra bär utanför Prisma. Riktigt roligt eftersom man ser mycket folk och har trevliga kunder. Gott är det också, hihi.

  Fick också veta var jag ska bo och hos vem för ca. en vecka sedan. Familjen verkar riktigt trevlig och jag är väldigt nöjd! Kommer att bo på atlantkusten i San fernando, som ligger alldeles intill Cadíz. Staden har 90 000 invånare, och Cadíz har 100 000. Bor ganska mitt i staden men har endå bara fem minuter från stranden. Kommer säkert vara på stranden en hel del, för flera i familjen surfar. HELT SJUKT HUR JAG LÄNGTAR!!

  Känner att dethär inlägget aldrig kommer att ta slut, men jag lovade ju att lägga in några bilder från Portugal för lääänge sedan, så här kommer dom! 

OBS! Bilderna är Kikas och Emelies!




  Bra väder, ännu bättre träningar och bäst sällskap. Dagarna bestod av lyxigt morgonmål, träning vid sportplan på morgonen, sedan var det dags för att sola, äta glass, laga läxor (*host*), fota, gå en runda på "stan" osv. före det vissa dagar var dags för träning två. Efter träningarna gick vi och åt på hotellet och sedan satt vi på Pop-café (internetcafé) hela kvällen. En shoppingresa med färjan över till Spanien och Vappen-firande hann vi också med. Tack så här låångt efteråt alla!  



Kramar, Ellen.



2 kommentarer: