söndag 14 april 2013

Domingo

  Min fina farmor fyller 70 år denhär veckan. Igår ordnade vi en överrsakningsfest för henne. Först fördes hon till frissan för att fixa håret, sedan kom jag dit med finkläder och sminkade henne. Där satt hon utan att veta vad som pågick med champange i glaset och en jodgubbsskål på bordet. Hemma hos henne väntade hennes vänner och andra släktingar. Mina kusiner och farfar spelade "jamåhonleva" på trumpet och saxofon då vi kom in. Sedan höll farfar ett fint tal före vi började äta. En riktigt fin kväll blev det. Hon var väldigt glad och överraskad. Grattis igen, fammo!


  Idag sov jag läänge på morgonen. Har så mycket tid nu då jag inte kan täna.. Det enda jag gör på dagarna nu är ju att se på Pretty Little Liars och läsa läxor. Var till O'Learys på mat med mamma, pappa och Viktor idag. Lillebror Alvar har stuckit iväg till Ruka med en kompis. Saknar honom nästan redan.. Hur ska jag klara mig utan honom i nästan ett år?! 


  Sitter och väntar på mail hela dagarna. Vill bara få veta var jag ska bo så jag kan börja läsa på om stället, och så att det ska bli ännu mer verkligt. Har också skickat mail till en av Alicantes friidrottsorganisationer och frågat om det är möjligt att träna med den ett år, men jag har tyvärr inte fått något svar. Jag lade nämligen Alicante på första plats, men det garanterar ju inget. 


Kramar, Ellen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar